torsdag 14. november 2013

Glutenfrie Rundstykker/Frokostbrød


Her her oppskriften jeg lovet.

Frokostbrød/rundstykker:


 
700gr multiblend fra authentic foods
2ts salt
2ts sukker
4 ts xantan gum

Hvis man liker frø i frokostbrødet eller rundstykkene kan man evnt  blande inn 1-2 dl frø,guinoa eller annet.

Bland det tørre godt,jeg lar mikseren stå i ca 10 min,for å være sikker på at det blir blandet godt.

 
Bland så det våte.

100g blått smør-smeltes
7dl rismelk(jeg synes den orange er best) eller vann tilsettes til 39-40 grader.

Ta av kjelen fra platen og visp inn:

2 egg
2 sp fiberhusk
1 pk tørrgjær eller vanlig

 
Bland så det tørre og våte godt i sammen,også her lar jeg mikseren stå i ca 10 min.

Hev deigen i ca 1 time.

 
Rull forsiktig ut rundstykkene/frokostbrødet,ikke KNA for mye.

Pensle med egg.

Strø på sesam eller valmuefrø hvis ønskelig.

Etterhev i ca 25 min.


Stekes mitt i ovnen ved 230 grader i ca 20 min ved frokostbrød eller 15 min ved rundstykker.

Jeg steker de i 15 min,hvis ikke har de en tendens til å bli litt vel stekt på utsiden.

Håper de vil smake.

Klem Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.