søndag 21. april 2013

VAFFEL

 
Etter en lang dag med både tur og lek,og syke barn.
Gikk vi en tur inn på kjøkkenet og lagde Vafler.
 
Jeg kunne hatt vafler hverdag,det er noe av det beste jeg vet,Før vi fikk barn hadde vi vafler hver mandag til mot i brystet,hehe .
 
Noe som husker Mot i brystet?
 
 







Ungene elsker å få være med på å bake og lage ting,så da var det bare å finne frem det vi trengte å sette i gang.

Oppskriften jeg bruker får du her:

Vaffelrøre:

5dl hvetemel
2ts bakepulver
1,1/2ts kardemomme
1ts natron
1ts vaniljesukker
1,5dl sukker
5dl kultur melk
2dl helmelk
2 egg(hvis eggene er små bruker jeg 4 stk,eller hvis det er kort tid til de går ut  bruker jeg opp resten av eggene)
1/2-1dl smeltet smør


Egg og sukker piskes hvitt.

PS:bytt gjerne ut med 7 dl helmelk

la røren stå i ca 20 min.

Vaffelkosen ble en suksess.håper det smaker.

Ha en strålende kommende uke.

klemmer hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.