mandag 1. april 2013

FYLT PANNEKAKE

Ingenting er som en enkel middag,siste påskeferiedag,puuh for ett lang ord.

Der dagen har blitt brukt til å slappe av,gått tur og ryddet litt mer i kjelleren.

Det å ha pannekaker til middag er alltid favoritt her i huset,men av og til er det greitt med litt variasjon ,så da lagde jeg fylt pannekake.





Den er veldig enkel å lage og det tar sånn ca 45 min å lage.


                                                          

                                                          Fylt pannekake:



                                                       3egg (jeg bruker 5-6 Egg,hvis eggene er små)
                                                       3 dl hvetemel
                                                       6 dl melk
                                                       1/2 ts salt


                                                           Slik gjør du:

                                                       Rør dette sammen til en vanlig pannekakerøre.

 
Legg bakepapir i langpanne,du kan godt pensle bakepapiret litt.

Hell på røren,og stek den i ca 20 min på 225 grader,den skal være gyllen.
La den stå å hvile til den er lunken(jeg gjør ikke dette)


Mens pannekaken stekes,så lager du fyllet.


                                                               Fyllet:

                                                        400gr kjøttdeig
                                                        1 stor løk
                                                        2ss hvetemel
                                                        salt,pepper,Oregano etter smak.
                                                        1 boks tomatpurre
                                                        1 buljongterning eller 1 ts buljongpulver.


Blir fyllet litt sterk,så kan du blande inn litt vann,alt fra 1/2 dl til 1 dl,alt etter hvor sterk du ønsker den.

Stek kjøttdeigen og løken,bland i krydderne og rør inn hvetemel og tomatpurren.

 
Ta den lunkne pannekaken og smør på fyllet og rull den sammen som en svisserull.

Legg den tilbake på bakepapiret og ha på revet oss,(jeg tar osten inni ,før jeg ruller den sammen)og sett den i ovnen til osten har smeltet.

 
Serveres med en god salat og gjerne en god dressing.Du kan også server rundstykker eller hvitløksbrød til.
Fyllet varierer du med det du liker å ha på pannekaken.

Håper at det smaker

Bon apetitt

Klem


hege









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.