torsdag 17. januar 2013

En liten pust i bakkken

Etter en veeeeeeeeldig lang natt og dag ,med sykt barn og spya,så var det godt å endelig kunne sette seg ned å slappe litt av.

Og idag kunne jeg sette meg ned å nyte kvelden med tv programmet herlige hjem og sammen med en kopp med te og ny lagd sjokoladekake,mmmmmmmmmm herlig,.

 
En flott avslutning på dagen synes jeg.så får jeg håpe at det blir litt søvn i natt......


Oppskriften på sjokoladekaken:

Nesquick kake:

150g smeltet smør (avkjølt)
7 1/2 dl kefir melk
6 dl sukker
1ss natron
6-8 ss nesquick pulver(jeg bruker oboy)
10 dl hvetemel.

200grader i ca 25-30 min,enten midten eller nederst i ovnen avhengig av ovnen,jeg har den i midten.


GLASUR:
300gr melis
100gr smeltet smør
3-4 ss nesquick pulver
litt sterk kaffe-jeg bruker vann,siden jeg ikke liker kaffe og kaffesmak på kaker.
3ts vaniljesukker.

kan fryses,både med og uten glasur.

Håper det smaker.
              
Bon apetitt

Ha en flott onsdagskveld

klemmer hege

1 kommentar:

  1. God bedring til den syke!

    Takk for fine ord inne hos meg, søta! Det varmer og glede <3
    Ønsker deg en fin søndag, her har vi rukket en tur ut i løypa og nå har jeg satt en bolledeig og skal bare nyte denne nydelige dagen!

    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.