søndag 30. oktober 2011

Kos

 Atter en gang skal klokken stilles tilbake,hva er egentlig vitsen ???????

Det er jo kjekt at man  får en time ekstra,slik at man kan sitte å kose seg litt lengre med en god bok eller to eller kreative sysler.

lørdagsnatt kos,hehe

For min del har det blitt å titte igjennom ny innkjøpte blader og bøker,noe som er et must her i huset,det å få nye ideer og inspirasjoner gir næring til sjelen.....


                En liten smakbit av hva som var inni bøkene av inspirerende ideer









og blomsten fikk også en plass i stuen,liker veldig godt disse julestjernen,så det kommer flere etter hvert nå,siden det ikke er lenge til jul.

 Mat må man jo også ha,og siden det er full vasking,rydding og kast av det som ikke brukes eller er ødelagt,så måtte det bli noe veldig enkelt,så vi hadde snadderloff til lørdagskosemat,oi langt ord.hehe.

Her er oppskriften:

Du kjøper baguett,
du velger selv om du vil ha små,store eller lange,velger du lange så deler du de i to.
deler baguetten på midten og legger de på en langpanne.

Så steker du kjøttdeig
steker bacon
evnt løk

også trenger du
salat
agurk,
tomat
+evnt det du liker å ha i salat.
dressing
ost

Så tar du en strekk med dressing i bunnen av baguetten
så salaten,
bare litt over hele bunnen.
Da er det å legge på kjøttdeigen,
her legger du kjøttdeigen helt opp til kanten av baguetten.
Og så legger du baconet på toppen
og tilslutt
ett stykke ost på toppen,dette er til gratinering

stekeovnen settes på det som står på pakken til baguetten eller 200`,
hvis du har kjøpt i"løs vekt,eller langt tynt brød"
og følg anvisningen som står for steking eller til baguetten er gyllen.

Servers med salat og dressing
og noe god å drikke.

Håper at det smaker






ha en god kveld

mange klemmer
Hege

1 kommentar:

  1. Kjære Hege,
    prøvde å legge kommentar sist eg var inne, men den forsvannt visst ut i cyberspace... håper denne går igjennom.
    Det var det, om toll på varer fra utlandet....? Nå har du kanskje funnet ut av det, men je, man må betale toll for varer over samlet verdi på 200NOK... allt under er fritatt. Men tilgjengeld slipper du jo å betale moms av varene i utlandet, så det går sånn litt opp-i-opp.... :-)

    Jeg blir heilt rørt, når jeg ser på bildet ditt, at du stadig har mitt metallskilt m prismer hengende :-) så kjekkt for meg :-)

    Håper du har en fin søndag.

    Masser av klemmer

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.