mandag 18. juli 2011

en tur til korshamn

Det ble ingen blåbærtur på meg i dag,vi regnet nesten bokstav talt vekk,så vi tok en kjøre tur til korshamn og så på livet der og på veien var vi innom lokale "kunstnere" det ble ikke noe kjøp på meg ,men min datter fikk kjøpt noen nye dukkeklær,så da var dagen reddet.

Noen bilder fra dagenstur:

før vi kunne dra på tur måtte vi ta på oss støvler for å komme inn i bilen
Noe som var veldig stor stas for barna,de var våt til langt oppover knærne før vi fikk dratt,hehe.






 på denne benken kan man sitte å speide utover havet og se på alle båtene og menneskene som kommer den veien












Jeg liker veldig godt å gå igjennom gammel bebyggelse og steder,liker godt hus med sjel.De har liksom det lille ekstra.

Vi ble veldig våte,så vi måtte tilslutt dra hjem,men vi skal tilbake neste gang solen skinner,da skal vi tilbake å gå turen rundt korshamn,gleder meg allerede.

Da vi kom hjem,så lagde vi middag,fløtegratinerte poteter.mmm,trenger ikke noe annet enn bare potetene jeg,synes de er utrolig gode som de er.men de andre vil ha kjøttdeig og ost på så da blir det det..






Det er jo så utrolig lett å lage.

Du trenger:

8-10 poteter
1 pk kjøttdeig
salt,pepper
ost
Fløte

ildfast form

Skrell potetene,skyll de,skjær de opp,jeg bruker osthøvelen,for å få tykke fine skiver,legg de lagvis,ta kjøttdeigen og del den inn i strimler,del strimlene i to,trykk kjøttdeigen flat,legg opp på potetene,så du dekker den ildfaste formen,ta på salt og pepper.så fløte.du fordeler dette over alt og til slutt tar du på ost.
inn i ovnen på 200* i ca 1t.

Bon appetitt.

ha en god natt/morgen

klemmer Hege

1 kommentar:

  1. Så mange fine bilder du har tatt,det gjør ikke noe om det regner,bare man kler seg etter været.Selvfølgelig så vil man ha sol å varme,.Vi skal ta med godværet når vi kommer.Det har vært samme vær her også.Sasja skal ta stinga til fredag.Kan du gi beskjed når det passer for dere ,(at vi tar en tur.)Ha en fin dag Klem.Snakkes..

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.