lørdag 18. juni 2011

neglelakk og små barn

For en fantastisk flott dag,solen skinte så det ble ganske varmt også,meg og jentene i huset hadde jentedag og var på shopping både på ålgård,"ålgård på håve"og på sandnes,vi var også og hilste på flittigefruer sin stand på stasjonen og det var mye flott å se her,som vanlig.

Og en ting som jeg kjøpte i dag var en ny neglelakk,som min minste jente på snart 3 år har gått å bæret på i hele dag,i troen på at dette var lepomade,og ble helst sur hver gang hun ikke fikk lov til å åpne den rundt omkring i forskjellig butikker.hehe


Trutt munnen ble visst hver gang jeg sa nei,at det var neglelakk,som man pynter neglene med,og at man tar på dette hjemme ved et bord.

Tror ikke hun var enig,men hun så la lell,hver gang.

Da vi hadde vært hjemme en stund ,malt litt og spist,så skulle jeg gå å hjelpe sønnen min med noe,så jeg lot flasken med neglelakk stå på bordet,for jeg tenkte at hun klarer ikke å åpne lokket,(så feil kan mann Ta)og gikk ut av kjøkkenet.

Og slik ble resultatet,hehe,hun kom ganske fornøyd,inn til meg og min sønn og visste frem sine hender,dessverre klarte jeg ikke med engang å si "å så fin du var,"nei i steden,så sa jeg ååååååååååå,emma,mamma sa at du ikke fikk lov til å ta på selv,og da kom gjepen,og gleden falt litt,men jeg så at hun var flink som hadde prøvd,men at hun måtte vente neste gang. "la da mamma"
(ja sikkert om hun gjør det,hehe.)med smiltet og glede var på plass igjen og hun ville visse hvor hun hadde gjort det.


 Og slik så flisene på kjøkkenet ut og opp over bordet,under bord platen og helt inn til veggen og litt på stolen.så da sa jeg "at det er godt mamma liker lilla",hun smilt og var så fornøyd,og spurte om hun så nå hvorfor hun ikke skulle ta på neglelakk selv,"la mamma det gjør jeg."så for vi se om hun har lært at det er ikke så lett å ta på neglelakk når man bare er snart 3 år,he,he og venter på hjelp neste gang.


Så nå har jeg skrubbet og gnikket og fått bort nesten all neglelakken på flisene,men det sitter godt på treværk,hmmm,men nå skal jeg ta kveld,føler meg ganske omtåket etter å ha vasket gulvet med neglakk fjerner,lukter utroligt av det.så får jeg prøve å vaske bord og stoler mer imorgen.

Og neste gang jeg skal ut å handle,så skal jeg kjøpe meg en ny neglelakk.

Ha en lukt fri fredagskveld.

Klemmer hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.