onsdag 23. mars 2011

gardiner til kjøkkenet

For en liten tid siden kjøpte jeg endelig gardiner til å ha på kjøkkenet,så vi kunne holde solen ute,høres jo helt forferdelig ut at vi skal stenge solen ute,da den endelig kommer,men vi har sol fra tidlig om morgen til ca 22 på kvelden og når vi ikke har hatt noe å trekke igjen,har det nesten vært håpløst å spise på kjøkkenet,bordet har blitt flyttet rundt i rommet,hehe,på jakt etter en liten skyggeplass,slik at man kan spise uten å få sol i øynene..

De som har vært på besøk må jo tro at vi er helt galne,hehe som flytter rundt om det er bare for noen cm omgangen,hehe.(joda ,jeg tror at de har litt rett også)


vi har ganske store vindusflater på kjøkkenet.her vises bare noen av vinduene.


Etter at gardinene ble hengt opp,oppdaget jeg at de var alt for lange,men de skal snaaart tas ned igjen,og syes i rett høyde.(bare jeg husker å ta høyde for evnt krympe,hihi,ved vasking,her i huset går det i myyyyyyye vasking)


Men igår da jeg skulle slukke og til å gå å legge meg,så var alle gardinene trekket for,og jeg fikk plutselig følelsen av å bli kvælt,følte at det ble alt for innestengt,jeg har ingen behov for å trekke for,og for å gjemme meg vekk av redsel for at noen skal titte inn,har noen behov for å se inn vinduet når de går forbi,ja så værsågod.(bare lukk øynene for rotet,hihi)

så jeg må nok få til en liten enkel løsning på gardinene,som gjør at vi kan trekke for når det er sol og ha de opp ellers,for å få inn litt lys og luft i rommet.

Ha en flott kveld.

klemmer hege

1 kommentar:

  1. En god løsning på dette er å kjøpe en stang på ikea noen kroke til gardinene .Da er det så lettvint å dra gardinene frem og tilbake.Eller be mannen lage et fint gardinbrett med skinne ,så gardinene kan gli på skinnen.Lykke til. klem

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.