søndag 13. mars 2011

6årsdag.... enda engang

Da er siste familieselskape  for 6 åringen i huset over,og skal si at de får mye flott og mange penger(,Det var ikke slik da jeg var liten)

Her pynter sønnen min til selskap.
Han liker veldig godt å pynte til selskap(og ha det ryddig rundt seg,bare han slipper å rydde selv,fikk vite at dette var Kvinnfolk arbeid,hehe,hvor han har det fra vet vi ikke,iallefall ikke pappa,) og til å få besøk av de som skal komme på besøk,men bare frem til da,for etter på ,etter all ventingen er han lei,så da kan de jo egentlig bare gå igjen.hihi
Sjokolade kaken har lillesøster på 2,5 år lagd,masse smaking og testing,men veeeeeeeeeerdens beste sjokoladekake,i allefall etter min sønns mening,det er kun den han liker og spiser.
kaken er pyntet i sammen med storebror


Her er oppskriften:

(så kan du jo bedømme selv,hehe)

Nesquick kake

150gr smeltet smør(avkjølt)
71/2 dl kefir melk
(jeg bruker hele kefiren,da blir kaken litt saftigere)
6dl sukker
1Ss natron
6-8 ss nesquick pulver
(kan også bruke oboy)
10dl hvetemel

200*c midten av ovnen
(eller nederst,kommer litt ann på ovnen,jeg har den i midten)
25-30 min

GLASUR
300gr melis
100gr smeltet smør
3-4 ss nesguick pulver
Litt sterk kaffe
(her har jeg byttet ut kaffen til vann,da mine barn ikke liker kaffe smak i kaker)
3ts vanilje sukker


God fornøyelse



brus må man også ha i selskap
Min sønn har lagd eplemuffens.skikkelig gode,
En ostekake er alltid noe jeg må ha i selskap.litt motvekt til alt det søte.og så er den veldig enkel og lage ,den trengs ikke å steke,herlig.
.(må nok ha et lite stykke før jeg legger meg i kveld,hehe)

Her er Oppskriften:

OSTEKAKE:

300gr bixit havrekjeks
150gr meierismør 

Kjeksen knuses og knases inn i smøret.
Ha i oljesmurt form

200gr philiadelfiaost(naturell)
(for litt mildere smak,kan du kjøpe den som er litt større pakning)
3ss sukker
saften av en sitron
blandes godt

1pk sitrongele røres ut i 11/2dl varmt vann,kjøles ned til det er lunket og haes i osteblandingen.
1/3l fløte piskes og blandes i.
Helles over kjeksen.
3t i kjøleskapet.

Pynt
Kivi
eller etter egent ønske

Håper at det smaker.
og vafler hører også med i selskap,i allefall hos oss,det er noe av det beste jeg vet.

Da har freden senket seg over huset,dagens bursdagsbarn sover,så nå kan jeg nyte et stykke ostekake og en kopp te,(etter litt amming da  altså)


Til slutt tenner jeg et lys for alle ofrene og for pårørende  etter katastrofen i Japan.



                                          Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.