lørdag 1. januar 2011

Årets første dag.

Da kan vi skrive 2011,det er helt utroligt hvor fort tiden går,dagene raser av sted, fortere enn jeg klarer å henge med.virker det ut som.


Men i går feiret vi nytt år,og det er veldig kjekt å se alle rakettene,men jeg føler at det blir mindre og mindre raketter,iallfall her på ålgård


(noe som er kjekt for alle dyr som er redde når det smeller og for min mann som slipper å sitte oppe hele natten i tiiiiiiiiiiilfelle det skulle lande en rakett på takket,hihi,for da kan jo jeg sove,ikke sant,det trengs jo ikke to som sitter vakt.hehe.)




Det er flott når rakettene lyser opp verden litt,jeg  får så mange ideer når jeg ser alle fargene som spretter frem,men jeg har ikke vært så flink til å få det ned på papir,

men det er en av minne mål for dette året og begynne å skrive og tegne ned alle tanker og ideer som dukker opp,så de ikke går i glemme boken.

Vi feiret nytt år stille og roligt.Med mat og brus.

Vi hadde Fylte pannekaker.siden vi var lei av alle julematen.





HER ER OPPSKRIFTEN:
3egg
3dl hvetemel
6dl melk
1/2ts salt

rør dette sammen til en vanlig pannekakerøre.Legg bakepapir i langpannen,du kan godt pensle bakepapiret litt.
Hell på røren,og stek den i ca 20 min på 225`c,den skal være gyllen.la den stå å hvile til den er lunken
(jeg gjør ikke det,)

FYLLET:

400gr kjøttdeig
1 stor løk
2ss hvetemel
salt,pepper,oregano etter smak.
1 boks tomatpurre
1 buljongterning


Stek kjøttdeigen og løken,bland i krydderene,rør inn hvetemel og tomatpurren.
Ta den lunkne pannekaken og smør på fyllet og rull den sammen som en svisserull,legg den på bakepapir og ha på revet ost(jeg tar osten inni før jeg ruller den sammen)og sett den i ovnen til osten har smeltet.
Serveres med salat.og evnt rundstykker.

Og til dessert hadde vi vafler


Hadde visst ikke bilde med syltetøy.
og kveldskos,mens vi ventet på rakettene og stjerneskudd

for første gang ,hadde vi "champagne"til barna til nytt år.
De koste seg utrolig,og min sønn tror jeg ble høy på sukker,for han for rundt som en virvelvind og var i hundre.


Vi gikk ut kl 21,for å tenne noen stjerneskudd.minste frøkna i familien ville og,før hun skulle sove,(pleier aldri å legge seg så sent,så hun var trøtt i dag)

første stjerneskudd for min 2 åring,det var svært.

siden jeg er litt paranoid når det gjelder å legge ut bilder av barna,passet det jo godt at jeg hadde klart å ta ett bilde uten hodet.jeg legger aaaaaaaaaaaaaldri ut bilder,fordi du vet aldri,hvem som ser

 og så tenker jeg litt på når de blir store og skal begynne å blogge selv,det er ikke sikkert de synes det er så kjekt å se barnebilder av seg selv liggende ute på nettet,.og pga mobbing,

da synes jeg det er godt å vite at jeg iallfall ikke var med å bidro med det hvis,mitt barn skulle være så uheldig å bli mobbet.


eller en arbeidgiver som letter etter noe om en arbeidstaker,man vet jo aldri i dagens samfunn,men som jeg sa jeg er baaaaaaaaaaare litt
paranoid,hihi.


ELLERS gleder jeg meg til å følge med alle Dere fantastiske og kreative bloggere som finnes her i bloggerverden.


gleder meg til ett år med mange nye ideer og inspirasjoner og kreative krumspring.og nye venner og bekjennskaper.



Ha en flott lørdag.
Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.