onsdag 29. desember 2010

Litt av hvert

Ja da er julen ferdig og romjulen er over oss.Vi har feire jul hjemme hos svigerforeldre,noe som vi gjør hvert år og som vi gleder oss til hver gang.

Det er alltid like hyggelig å komme på besøk,om det er vanlig kose besøk eller på julemiddag,du føler deg velkommen uansett
(i forhold til hva du gjør hjemme hos min familie,men det er en annen historie)

Svigermor er uuuutrolig flink til å lage mat og bake,du kan ikke være på slankekur,når du er på besøk hos henne.det går bare ikke ann,jeg elsker gjærbakst,ingenting slår ferskt bakeverk.og ingen er flinkere enn svigermor til akkurat dette og hun har alltid gjærbakst og kaker i fryseren,sånn at det er bare å ta opp når de får besøk.
(dette er også min plan hvert år,bare jeg får bakt litt,hihi)


Vi spiste oss gode og mette på jul også,og koste oss med kaker,er det rart at buksene plutselig blir litt trange nå i disse jule tider,neeeeeeeeei

og som vanlig var det mange julepakker under juletreet,til stooooooooooooooor glede for barna

dette er noen ta gavene som skulle få lov til å bli med hjem til svigermor og feire jul
Og i år var det vi som skulle ha julefrokosten,da samler hele familien seg til frokost kl 11,
og da kunne endelig tomatsilden bli satt fram og i år var det jeg som serverte den jeg hadde lagd,som regel tar svigermor med seg både tomatsild og rekesalaten,men jeg sa at jeg ordnet alt,så hun kunne få litt julefred,hihi
Jeg håper og tror at alle koste seg på frokosten,det gjorde i allefall alle i denne heimen.Selv om min sønn synes de ble litt for lenge,han hadde jo ikke fått prøvd alle gavene han fikk igår på juleaften,av sønnen til nissen,jepp for å redde julen så har nissen både fått en bror og en sønn,
(men det kommer jeg tilbake til,til hvorfor nissen har fått en bror og en sønn.)

Ellers så har dagen gått i lek og rydding etter julefrokosten(det tar aldri slutt på denne ryddingen,#¤&&&&")

Men det er så kjekt med julefri,da bare tar vi dagene som de kommer.
(og prøver og finne ut hvorfor ting har blitt som det har blitt,og prøve og finne en løsning,trodde jeg hadde klart meg godt jeg ,gjennom barndommens utrygghet,men det siste året har visst seg at det har satt sine spor,men det får jeg komme tilbake til,nå er det jul)


Idag har vi kost oss med kakao og og sett masse tv og lekt avatar og gudene vite hva vi ikke har lekt,



Så hvis noen vet hvor jeg får tak i flygende bison okse med 6 bein ,enn flygende lemur med ekstra store ører og flygende pinne,så tar jeg gjerne imot tips.hehe,fantasien har ingen grenser i dette huset ,nei.

Akkurat nå har freden senket seg over huset alle sover,eller kremt ikke alle tydeligvis,men jeg skal snart,for i morgen er det en ny dag med nye muligheter.

Det er så kjekt å sitte her på kjøkkenet etter at det er helt stille
og bare nyte freden og enten blogge.lese blogger eller drive med kreative aktiviteter.

og med dette ønsker jeg dere en god natt og ha en fortsatt god romjul.


Natt fra hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.