fredag 19. november 2010

Bildene jeg lovet

Her kommer bildene jeg lovet å visse frem av det jeg kjøpte på Kid og Nille


Skal lage puter,kurver  av gardinfag og kjøkken håndkler og pynte  lys med serviettene

puter og kurver til kjøkkenet blir det av disse kjøkken håndklene,kjøpt på kid

Skal lage puter og kurver av disse kjøkkenhåndklene,kjøpt på kid



flotte dekorative hjerter til å pynte putene med,(Ett til hver av barna)kjøpt på nille

bånd og engler kjøpt på nille(man kan aldri få nok av bånd og blonder,hihi)

sølvfugl m fjær kjøpt på nille


Og da jeg gikk gjennom vågen på sandnes,så hadde de åpnet juleboden,her var det mye flott,lagd av lokale kunstnere.Det er viktig å støtte lokale kunstnere(kanskje neste gang,så er det du som har utstilling og da er det jo kjekt at noen handler av oss)
Man får så mange tips og inspirasjoner bare ved å gå rundt å se hva som blir lagd rundt omkring.

Dette ble med meg hjem fra juleboden,vågen,sandnes(en dag er min drøm også å kunne skrive så flott)inni kortet var det mange til og fra kort,alle er håndskrevet.(bøyer meg i støvet for damen i kalligrafi kjelleren og for alle som har en vakker håndskrift,noe jeg ikke har.)
Dropsene er håndlaget urtedrop,kongen av danmark,kjempe godt.
 Det finnes mange dyktige mennesker rundt oss,og  jeg er så heldig å  få lov til å kjenne noen av de som bor her på ålgård.prinsesse elin,snuskebassa og flittigefruer,gripdag1,helle og det lille ekstra,bare for å nevne noen av de flinke og dyktige menneskene her på ålgård.

Flittigefruer har julemesse denne helgen.så ditt skal jeg,etter på går det av sted inn til oltedal,da er det garn som skal kjøpes.gleder meg og så etter litt mat handling avsluttes tur innom Skulehuset til Helle og marit på magneten.

Har en kjekk dag fremfor meg.

Ha en god fredagskveld videre.

Klemmer hege

3 kommentarer:

  1. Hei, hei
    Jeg brukte min egen frankinnsirerte støvlett som mal, da jeg lagde mønsteret :-)
    Klem

    SvarSlett
  2. heisann:) så fint et innlegg :) synes også det er viktig å støtte opp om de lokale!:) jeg fikk ikke gått innom flittige fruer siden jeg lå syk, så jeg håper å gå innom en torsdag det er åpent. veldig mye fint på bildene. skulehuset har jeg vært innom, de er dyktige helle og marit. øsnker deg en fin mandagskveld. klem Monica

    SvarSlett
  3. Hei Hege! Så koselig å lese & følge med på bloggen din! Lykke til videre, håper vi prates snart igjen.

    Hilsen Mari

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.