fredag 24. september 2010

Tydligvis ingen husmor

                Ja da ,så blir jeg ikke oppnevnt til titlen årets husmor denne gangen heller.
(bilde lånt av vgnett)

Ikke at det kom som en stor bombe,Nei da,men man kan jo alltids drømme om at man er flinke til både å huske å vaske inni komfyren etter hver bruk(kremt,kremt,kan vist bli mye flinkere her,det fikk vi erfart idag.)og flinke til å lage mat,samtidig som man bretter klær,hjelper barna med lekser og ammer samtidig.(og gjerne vaske gulv og tørke støv,mens barnet henger etter "puppen",unnskyld brystet,for å prøve å få i seg litt mat,før neste haste oppdrag,som feks å ta sandkassen inn i stuen.(kommer tilbake til dennne en annen gang.)
Har faktisk prøvd mange ganger,uuuuuuuuuuten å lykkes hver gang(så til alle dere imponerende mødre som får dette til,kan dere gi meg et tips på hvordan man kan klar dette)

Middagen i dag var ikke veldig vanskelig,til og med min datter på 8,kunne ha klart det bedre en mor.
Hamburger med pommes fritez med ost over(ja ikke verdens sunneste mat,men veldig raskt å lage)

Siden jeg ikke ,hadde vasket komfyren etter å ha varmet opp hvitløksbaguett(også her glemte jeg noe,legge stekeplate under rista så ikke hvitløken rant ut og ned i bunne av ovnen.er det muuuulig,riste ,riste på hodet)

Som alle dere helt sikkert har forstått,jaaaaaaaaaaaaaaaa,det ble veldig mye røøøøøøøøyk som kom veltende ut av ovnenen,jada,vinduer og dører ut til stuen måtte lukkes,så ikke ungene ble kvelt av røykeutvikling fra ovnen.(Hjeeeeeeeeeeelp,kanskje på tide å innføre Husmorskolen igjen,for håpløse sjeler.)

lang tid etter at maten skulle ha vært ferdig,kunne små lykkeelig barneføtter komme å spise ,nesten helt kalde hamburger og røykt pommes frites(ja ,de var ikke lengre bare stekte,de hadde passer dette for leeeenge siden) m godt stekt ost over.

Og med det avslutter jeg med Utsagnet som kom fra min eldste datter:

Mamma er ingen Stor kokk.
(ps kveldsmaten var vellykket,ingen røykte pommes frites,bare brødskive og melk)

Ha en fantastisk kveld og forhåpentligvis uten svidd mat.
(Ps beklager så langt innlegg,kan ikke love at det blir kortere neste gang,men lover å prøve)

2 kommentarer:

  1. LItt av en kommentar..:-) Ellers er denne husmorjobben en evig runddans kjenner jeg, særlig vaskerommet vårt er noe som til tider vokser meg over hodet...
    klem♥

    SvarSlett
  2. He he Hege. Dette ser jeg for meg. Tror vi alle er der av og til
    ( jeg klarer veldig ofte å brenne eller røyk legge huset)

    Nå elsker vi hamburger og pommesfritz her i huset og det står på menyen i morgen.
    Jeg digger usunn mat :D

    Ser deg senere...jeg da som lege
    ( har alltid drømt om å bli lege så i dag skal jeg få realisert drømmen min;))

    Klem:)

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.